چکاوک

بیایید "توکان" نباشیم :)

پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ

در زبان ترکی کلمات و اصطلاحاتی وجود دارد که به هیچ عنوان معادل فارسی ندارند. واژه ی "توکان" از جمله همین هاست. اگر بخواهی آن را به صورت یک کلمه استفاده کنی، معنی مغازه و دکان می دهد. اما اگر بخواهی به شکل اصطلاح به کار ببری، خب... معادل فارسی دقیقی برایش پیدا نمی کنی. (حداقل من یکی که پیدا نکردم.) توکان را ترکیبی از کلمات "تکراری" "روی اعصاب" "لوس" "بی معنی" و امثالهم بگیرید. (البته یک درجه شدید تر از این ها :دی )

همه ی این ها را گفتم تا برسم به معرفی یک دسته از آدم هایی که همیشه برایم "توکان" بوده اند. منظورم همان دختر خانم هایی هستند که بعد از ازدواج، همه ی زندگی و هویتشان را به اسم همسرشان می زنند. همان ها که به محض نامزد شدن، عکس آقا داماد محترم را بر روی پروفایل تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ و... می گذارند و از هر ده کلمه ای که می گویند، نه تای آن ها نام اوست. دختر هایی که بعد از ازدواج جواب پیام هایتان را نمی دهند، سراغی از شما نمی گیرند، به همه ی برنامه های مشترکتان پشت پا می زنند اصلا انگار که هیچ گاه با هم دوست نبوده اید. راستش همیشه برایم سوال بوده که نمی شود مثلا هم ازدواج کرد و هم هویت و خود مستقل را حفظ کرد؟

  • ماه بانو

نظرات (۱)

عه :|
من توکانم ولی نه این توکانی که گفتید!
توکانِ من اسم یه پرنده ست خب:/
پاسخ:
منظور من قطعا شما نبوده و نیستید :)
اتفاقا اسمتون خیلی هم قشنگ و خوش آهنگه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی